Published On: Thu, Sep 13th, 2018

Bαριά προσγείωση μη μη επανδρωμένου αεροσκάφους στην Κομοτηνή

Share This
Tags

Από το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνεται ότι, την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018 και περί ώρα 09:02, μη επανδρωμένο αεροσκάφος (ΜΕΑ) SPERWER, το οποίο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Κομοτηνής στις 09:00 για εκπαιδευτική πτήση, εκτέλεσε βαριά προσγείωση σε μη κατοικημένη περιοχή, 4 χλμ δυτικά του αεροδρομίου (περιοχή Μαξιμιανούπολη Κομοτηνής).
Το ΜΕΑ έχει περισυλλεγεί και βρίσκεται στην έδρα της Μονάδας.
Διενεργείται έρευνα για τα αίτια του περιστατικού.
Το αερόχημα του συστήματος Le Sperwer έχει μήκος 3,5μ., εκπέτασμα 4,2μ. και ύψος 1,3μ. Το μέγιστο ύψος πτήσης είναι τα 10.000 πόδια και η μέγιστη ταχύτητα τα 200 χλμ./ώρα (ταχύτητα περιπολίας τα 150 χλμ./ώρα). Κινείται από έναν δίχρονο κινητήρα Bombardier-Rotax των 64 ίππων που κινεί μία ξύλινη έλικα στο οπίσθιο μέρος του αεροχήματος και του επιτρέπει μέγιστη διάρκεια πτήσης 6 ωρών. Η απογείωση του αεροχήματος γίνεται μέσω πεπιεσμένου αέρα από καταπέλτη 12 μέτρων και η προσγείωση με την βοήθεια αλεξιπτώτου και 3 προστατευτικών αερόσακων.
Το μέγιστο βάρος απογείωσης 340 κιλών και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και φορτίο αποστολής μέγιστου βάρους 58 κιλών, το οποίο σε ελληνική υπηρεσία αποτελείται συνήθως από περιστρεφόμενο και σταθεροποιούμενο πυργίσκο ηλεκτροοπτικών συστημάτων (με κάμερα ημέρας και υπέρυθρη κάμερα) επίσης της Sagem, συνδυασμένων με σύστημα GPS/INS. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και άλλων εναλλακτικών επιχειρησιακών φορτίων, αναλόγως της αποστολής. Για την μετάδοση των συλλεγόμενων πληροφοριών φέρονται διπλές κεραίες ζεύξης δεδομένων αναβαθμισμένων επιδόσεων, ειδικά για τα συστήματα της ελληνικής παραγγελία. Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ελληνικών συστημάτων του τύπου είναι και η δυνατότητα πλοήγησης µέσω ενδιάµεσου σταθµού, με ένα δεύτερο ΜΕΑ να παίζει τον ρόλο του αναμεταδότη εντολών πλοήγησης από τον σταθμός εδάφους προς ένα άλλο ΜΕΑ που επιχειρεί πέραν της τυπικής ακτίνας ελέγχου του συστήματος.
Το οπλικό σύστημα Le Sperwer αποκτήθηκε απο την Γαλλία το 2002 και η σύμβαση αξίας 35.755.000 ευρώ, περιελάμβανε την απόκτηση:
8 αεροχημάτων
2 οχημάτων εκτόξευσης μέσω καταπέλτη (LAUNS)
4 οχημάτων μεταφοράς και περισυλλογής (TRS) με γερανό.
3 οχημάτων επίγειων σταθμών ελέγχου (GCS) – ο ένας ως εφεδρικός
3 οχημάτων επίγειων σταθμών επικοινωνιών (GDT) – ο ένας ως εφεδρικός
2 οχημάτων διμοιρίας τεχνικής υποστήριξης (PMF)
1 εξομοιωτή πτήσεων επί οχήματος
Μονάδων παροχής ισχύος των 15 ΚVA επί ρυμουλκούμενου.
Φορητών τερματικών σταθμών λήψης δεδομένων (ERS)
Ανταλλακτικών και λοιπών υλικών υποστήριξης

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Aξίζει να διαβάσετε

Το Κανάλι μας